冬天袜子不常换

迷失的人已经迷失
重逢的人终将重逢
I'm a Believer: the Best of the Monkees The Monkees
I Wanna Be Free - The Monkees

zhiyuan_e:

  电影《岁月神偷》中,男主角弹唱过这首歌,我也是在看电影时听到这首歌,当然在电影中还有一个亮点就是对这首歌的中文翻译,我认为相当好,比下面我粘贴的翻译好很多。

 

歌词:
  I wanna be free,我渴望自由
  Like the bluebirds flying by me如那身畔飞翔的青鸟
  Like the waves out on the blue sea.如那蔚蓝海面的浪花
  If your love has to tie me, dont try me,若你的爱必须束缚我,请不要爱我
  Say good-bye.我们说再见吧
  I wanna be free,我渴望自由
  Dont say you love me say you like me,不要说你爱我,只说你喜欢我
  But when I need you beside me,只要在我需要你陪伴的时候
  Stay close enough to guide me, confide in me,靠近我,指引我,信任我
  Oh-oh-oh哦-哦-哦
  I wanna hold your hand,我渴望牵着你的手
  Walk along the sand,沙滩上漫步
  Laughing in the sun,阳光下欢笑
  Always having fun永远快快乐乐
  Doing all those things随心而行
  Without any strings to tie me down.无牵无挂
  I wanna be free,我渴望自由
  Like the warm september wind, babe,如那温暖的九月之风,宝贝
  Say youll always be my friend, babe.告诉我你会一直做我的朋友,宝贝
  We can make it to the end, babe,我们这样直到永远,宝贝
  Again, babe, I gotta say:再一次,宝贝,我要说
  I wanna be free我渴望自由
  I wanna be free我渴望自由
  I wanna be free我渴望自由

 

评论
热度(10)
© 冬天袜子不常换 | Powered by LOFTER